Vitorlát bonts! – Megtartottuk a 21. KÖSZI Nyomkereső detektívtábor Kamasz turnusát

Szöveg: Kovács Péter
Képek: Vida Zsófia

Piliscsaba – 2022. augusztus 8. és 14. között rendezte meg 13–18 éves fiataloknak a Keresztény Önkéntesek Szövetsége az Ifjúságért és Gyermekekért Egyesület a 21. KÖSZI Nyomkereső detektívtábor Kamasz turnusát Piliscsabán, a Béthel Missziói Otthonban. A Lajtai Tímea által vezetett tábor felejthetetlen nyári napjait csaknem 70 táborozó és 15 szervező élte át vidáman.

21. KÖSZI Nyomkereső detektívtábor - Kamasz turnus

A Vitorlát bonts! mottóval meghirdetett héten arról volt szó, hogy az ember életében elkerülhetetlen a változás és annak velejárói: a kétségek, a nehézségek és a fejlődés. Ahogy egy hajóval megtett utazás alatt is előfordul lágy szellő, tomboló vihar és partot érés is, úgy az ember a változás során szintén tapasztal ehhez hasonlókat. Olykor döntést hozunk amellett, hogy igenis küzdünk a jobb életért, amiket változásokon keresztül érünk el. Kezdetben motiváltak vagyunk és kitartóak, de van, mikor úgy látjuk, soha nem fog valami sikerülni, mikor úgy érezzük, nincs tovább. Azonban nem vagyunk egyedül, hiszen ott van velünk Jézus és ha hagyjuk, végig vezet minket a fejlődés útján. Emellett persze ott vannak velünk embertársaink is, akikkel egy hajóban evezünk.

Miután 51 hétig vártuk az alkalmat, ismét egy olyan hét következett, mely kedves vendégként költözött a lelkünkbe. A húzott bőröndkerekek morgása az aszfalton, a vidám hangvételű beszélgetések a regisztációra várók sorában, a szoros ölelések tisztán szóló nyitó akkordjai voltak táborunknak. Előbukkantak azok a szituációk, melyek profi módon mosolyt csalnak az ember arcára: mikor valaki elereszt magából egy szóviccet, ami után a legtöbben a fejüket fogják, vagy mikor egy vezető fegyelmez, de visszaemlékszik arra, hogy ő is volt néha rakoncátlan fiatal. Némelyik kamasz csillogó szemmel vett részt a történésekben, míg másoknak idő kellett, míg feloldódnak. És persze terítékre került az első nap egyik legnagyobb kihívása: lefekvés után elcsendesedni és aludni a feldobott, vidám, „Hurrá, végre tábor!” állapotban.

A táborozókkal közösen ugrottunk fejest a programok színes palettájába. Első nap este ismerkedős programokban vettünk részt és a szervezők elmondták a táborra vonatkozó szabályokat és tudnivalókat. Az ébresztők és reggeli tornák által egy új nap vette kezdetét, miközben a „hajnali szél háztól házig szaladt”. Mikor már beszámítható éberség támadt fel bennünk, az asztalhoz ültünk, hogy a reggeli által erőre kapjunk és közben lehetőség nyíljon újabb tartalmas beszélgetésekre. Evés után a lelkünk is kapott reggelit az áhítat keretében, amely után következett a Kupaktanács, ahol kisebb csapatokra oszlottunk, hogy beszélgessünk az áhítaton elhangzottakról, és annak témájához kapcsolódó mélyebb kérdéseket is feszegettünk. Emellett vidám játékok, drámák és kreatív tevékenységek is színesítették ezt a programot.

A napirend következő állomásánál, az ebédnél újra megtelt az ebédlő sok zajjal és éhes résztvevővel. Elkezdett a levegőbe vándorolni az evőeszközök zaja, valamint az alapzajt áttörő hangos kacajok. Ebéd után következett a Laza Zóna, melyben zenéltünk, sportoltunk, különféle társasjátékokkal ütöttük el az időt. A Laza Zónát a Gyorsítósáv követte, focival, kézműves foglalkozásokkal és tánccal. Az este pedig ügyességet és fejtörést igénylő programoké volt sok izgalommal és nevetéssel. Vacsora után ismét körbeültünk, hogy elcsendesedjünk, és Istenre figyeljünk az áhítat alatt és az éneklések közben. Az este folyamán, lefekvés előtt újabb kalandokra hívtuk meg a táborozókat, egyszer például kisebb csoportokban állomásról állomásra vándoroltak és teljesíteniük kellett különböző frappáns feladatokat.

A táborozók az első nap azt a feladatot kapták, hogy egy kitalált történeten belül a tábor ideje alatt nyomozzák ki, melyik szereplő követte el a bűncselekményt. A szereplőkről és a történet részleteiről a tábor során egyre több derült ki az egyes programokon. Ezen felül, ha valaki segített például a székpakolásban, akkor cserébe KÖSZI-pontokat kapott, melyeket aztán beválthatott egy-egy információ morzsára, ami még közelebb vitte a csapatát a történet megfejtéséhez. Csapatokban kellett nyomozniuk, minden nap külön alkalmat szántunk arra, hogy összedughassák a fejüket és egyengethessék a történet kesze-kusza labirintusát. A Tanúk padján nevű program keretein belül pedig kikérdezhették a történet résztvevőit, akik szerepükhöz hű stílussal válaszoltak az érdeklődőknek. A tábor végén pedig lehullt a lepel és kiderült, melyik szereplő volt az elkövető.

A tábor utolsó napján a hagyománnyá vált KÖSZI Megálló istentiszteletet tartottuk meg, ahol egy utolsó csomag lelki útravalót kaptunk. Utána, bár verőfényes napsütés volt, a szemeinkből bizony előbújtak az „esőcseppek”, miközben megszámlálhatatlanul sok búcsúölelést kaptunk és adtunk. És hát mit volt mit tenni, útra kellett kelnünk, hogy ezt a szívünkbe zárt hetet magunk mögött hagyva új kalandoknak nézzünk elébe. Hiszen bár vége lett a tábornak, de a nyári szünet még tombolt.

21. KÖSZI Nyomkereső detektívtábor - Kamasz turnus - válogatás

***

Értesülj azonnal a fontosabb programokról, táborokról!

Kedveld a KÖSZI-t a Facebookon:

Kövess minket az Instagramon:

Iratkozz fel a KÖSZI-hírlevélre úgy, hogy egy üres e-mailt elküldesz ide:
koszihirlevel+subscribe@googlegroups.com

A 21. KÖSZI Nyomkereső detektívtábor Kamasz turnusa a Keresztény Önkéntesek Szövetsége az Ifjúságért és Gyermekekért Egyesület szervezésében, a Szívvel-Lélekkel Alapítvánnyal együttműködésben valósult meg.

NyomkeresőTáborok
Előző bejegyzés
“Mint a forrás, melyből nem fogy ki a víz” – Ilyen volt a 98. KÖSZI Megálló istentisztelet
Következő bejegyzés
Közösség. Öröm. Szeretet. Imádság. – Ilyen volt a 99. KÖSZI Megálló istentisztelet